Fülep Sándor - vissza az kiállításhoz

Diplomamunka

Fülep Sándor
Szellemkép Szabadiskola, 2007

A gyermelyi erdész-remetéről készített fotósorozatom, mely többszöri látogatásom eredménye, egyszerre tűnhet portrénak, fotóesszének, de akár szociofotónak is. Ösztönösen fényképezek, rábízom magam a helyszínen szerzett élményeimre, benyomásaimra, inkább hiszek a szememnek és egy-egy mozdulat, helyzet megragadásával részletekben igyekszem megmutatni az egészet. A megismerés óvatos érintéseivel villantok fel lényeginek tűnő mozzanatokat ennek az embernek az életéből, gesztusvilágából, nem elhanyagolva a környezete adta hangulatot. A környezetét, mely legalább annyit elárul egy ábrázolt személyről, mint annak gesztusai, arckifejezései.

Portré abban az értelemben, miszerint a portré lényegét a modell csendjéhez való eljutást, ahol a személy igazán önmaga (ahogy ezt Bresson mondja), célomul tűztem ki.

Fotóesszé, hiszen a remeteélet zárt, titkos rendje, esendősége képeimen történetet is mesél. Egy napét, egy életét, egy jellegzetes életvitelét. Egy olyan „társadalmon kívüli” emberét (és ezáltal már szociofotó is) a „senki földjén” egy lakókocsiból és tömérdek összehordott kacatból felépítette a maga paradicsomát. Hiszen harmónia nem csak összeillő elemek békés felvonulásában rejlik.

Látszólagos távolságtartásommal nem kívántam megzavarni ezt a derűs csendet, egy olyan derűét, amely persze nem a szomorúság hiánya.

Josef Koudelka cigányokról készített fotói és Jindrich Streit munkássága is nagy hatással voltak rám e sorozat elkészítésekor. Streit, aki egész életében a vidéket fényképezte, saját Észak-morvaországi környezetét, az embert magát, sohasem csupán az etnikumot, a lakost vagy a polgárt. Egy kerek, sőt szerethető világot ábrázolnak munkái. Ilyen egyszerűen érdemes csak, szerintem igazat mondani a világról, könyörtelen megértéssel (Mészöly Miklós szavaival élve), tudatában annak, hogy minden hiánytalan, csak meg kell látni benne az egészet.

2007-08-23, Budapest



vissza az kiállításhoz

Fülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep SándorFülep Sándor

Szellemkép 1999-2008 - Minden jog fenntartva - Készítette: Highlight Design Studio - Szellemkép